ඔන්න යාලුවනේ ජපානෙ අයට අවස්ථාව ලැබිලා තියෙනවා ලොව වේගවත්ම, විශාලතම හා දිගම දුම්රියෙ ගමන් කරන්න. මේ දුම්රියට භාවිතා කරලා තියෙන්නෙ රේල් පීලි උඩ දුවන යකඩ රෝද නම් නෙවේ, Maglev නම් සිද්ධාන්තයයි. එනම්, රේඛීය මෝටර් විසින් තල්ලු කරන 
චුම්භක විකර්ෂණයෙන් එසවී පවතින දුම්රියකි. මෙහිදී දුම්රිය හා මාර්ගය අතර ගැටීමක් සිදු නොවන අතර මාර්ගයට උඩින් පාවෙලා තමයි ගමන් කරන්නෙ, ඉතින් ඝර්ෂණයක් ඇති නොවෙන නිසා දුම්රිය තමාට ලබාගත හැකි උපරිම වේගය ලබාගන්නවා. ඉතින් විසිවන සියවසේ මැද බාගයේ පටන් තමයි මේ Maglev ක්‍රමයට දුම්රිය නිර්මාණය කරන්න පටන් අරන් තියෙන්නෙ. 1968 දී Brookhaven නම් ජාතික විද්‍යාගාරයේදී James Powell කියලා පර්යේශකයෙක් විසින් තමයි මේ චුම්භක විකර්ෂණයෙනය දුම්රිය සෑදීමේ අදහස එලිදක්වලා තියෙන්නෙ. Maglev සිද්ධාන්තය නිසා පැරණි රෝදය සහ ඇක්සල් එක වෙනුවට චුම්භක විකර්ෂණයෙනය මඟින් එසවූ දුම්රිය ලොවට දායාද වෙනවා.


මෙලෙසිස් එසවීම් හා තල්ලු කිරීම සඳහා චුම්භක ආකර්ශණ හා විකර්ශන බලය මේ පද්ධතිය හරහා තමයි ලැබෙන්නෙ.
දශකයකට පෙර සිට ඉන්ජිනේරුවන් විසින් නිර්මාණය කළ Maglev දුම්රිය දැනටත් භාවිතා වේ. Yamanashi Maglev පර්යේශණයේදී අලුත්ම Maglev දුම්රිය පරික්ෂා කර ඇත.
මෑතකදී අපට හමුවන Maglev දුම්රිය වෙන්නෙ ජපානයේ LO මාදිලියෙ පැයට කිලෝ මීටර් 500ක වේගයක් ගන්න දුම්රියයි. එහි ප්‍රථම ධාවනයේදී එය සැතපුම් 26.6ක ගමන් පථයක ගමන් කර ඇති අතර එය සැතපුම් 3 පසු කරන විටඅ තම උපරිම වේගය ලබා ගත්තේය.
ඉතින් මේ මංගල ගමනෙ හිමිකරුවන් නම් පවසන්නෙ මේ අධි තාක්ශණික LO දුම්රිය තම උපරිම වේගයෙන් ගමන් කරන විට කිසිදු කැළඹිලි ස්වභාවයක් හෝ ශබ්දයක් නම් ඇතිවූයේ නැති බවයි. ඒ කෙසේවෙතත් දුම්රිය ගමන දුටු පිටස්තර අයටනම් ඒක වෙනම අත්දැකීමක් වෙලා තිබ්බෙ.
මේ දුම්රිය තමන් ලඟින් ගමන් කරන විට ඇති වූ සුළං පහරට තිගැස්සුණු වාර්තාකරුවෙක් පවසා සිටියේ ඒ අව්ස්ථාවේ කන් අඩි පුපුරන තරම් ශබ්දයක් ඇති වූ බවයි.
ඉතින් මෙවැනි ගැටලු නිසා මේ LO දුම්රිය ජනගහනය අධික ප්‍රදේශ වල ගමන් කිරීමේදී ඇතිවන කැළඹිලි ස්වභාවය ගැනත් මෙහි අයිතිකරුවන්ට සැලකිලිමත් වෙන්න සිදු වෙනවා.
අනාගතයේදී ඉන්දියාව, චීනය, ඇමෙරිකාව වැනි රටවල් වලටත් Maglev දුම්රිය පැමිණෙන්නට ඉඩ ඇති අතර එවිට උසස්,වේගවත් ප්‍රවාහණයක් එම රටවල් වලටද දායාද වේ.
Amazin
Powered by Blogger.